niedziela, 16 lutego 2014

Van Hamme/Rosiński - Thorgal: Zdradzona Czarodziejka

  Po prostu nie mogłem wybrać innego komiksu na rozpoczęcie serii recenzji im poświęconych. Thorgal to nie tylko monument wśród europejskich historii rysunkowych. To także początek mojej fascynującej podróży po świecie tych ilustrowanych opowieści dla starszych czytelników. Stworzony przez Belga Jeana Van Hamme, zobrazowany przez naszego rodaka Grzegorza Rosińskiego, zdobył uznanie na całym świecie, wprowadzając czytelników we wspaniały świat fantasy zawierający elementy mitologii i folkloru nordyckiego, połączonych subtelnie wątkami science-fiction. Zdradzona czarodziejka, pierwszy tom serii, który miał premierę w 1980 roku, do dziś pozostaje jedną z moich ulubionych ksiąg. Jest w tym pewnie z mojej strony trochę nostalgii, albowiem to właśnie ten tom wpadł mi w ręce jako pierwszy, gdy będąc dziewięciolatkiem, przeglądałem zasoby biblioteki publicznej w moim mieście. To było moje pierwotne doświadczenie z prawdziwym, poważnym komiksem, co spowodowało, iż od tamtej chwili dzielnie śledziłem kolejne losy Thorgala Aegirssona i jego przyjaciół.
   Zdradzona czarodziejka ujawnia przed nami dwie historie: w pierwszej poznajemy tytułowego Thorgala, Aariccię, Gandalfa Szalonego oraz czarownicę Slivię. Druga opowieść przenosi nas do 'Rajskiej Groty', do której Thorgal wpada podczas ucieczki przed wilkami. Losy bohaterów w obu tych fantastycznych historiach wspaniale wprowadzają nas w świat, który do dnia dzisiejszego zawarty został w ponad trzydziestu tomach. Nie tylko rewelacyjny scenariusz, ale również niesamowite jego zilustrowanie przez Rosińskiego, nie pozwalają oderwać oczu od kolejnych kart komiksu. 

Dla mnie jest to prawdziwa perełka, komiks do którego często wracam. Jeżeli ktoś jeszcze nigdy nie miał styczności z tą serią, czy też z komiksami w ogóle, śmiało może sięgnąć właśnie po Thorgala. Gwarantuję, że to niesamowite doświadczenie od pierwszej
do ostatniej strony.

Ocena: 10/10

Thorgal Tom I - Zdradzona czarodziejka
Wyd. Egmont
Liczba stron: 48

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...