środa, 12 marca 2014

Harlan Coben - W głębi lasu


   W głębi lasu to kolejna bardzo dobra książka autorstwa Cobena. Tym razem zostajemy wciągnięci w wir intryg i całego szeregu tajemniczych historii, których początek sięga dwie dekady wstecz przed właściwymi wydarzeniami z książki. Na samym początku przedstawiona zostaje nam sprawa czworga nastolatków, którzy w czasie wakacyjnego obozu, wymknęli się z niego pod osłoną nocy do lasu. Niestety, wieczór poprzedzający ich eskapadę był ostatnim, kiedy widziano ich żywych. Dwójkę z nich zdołano odnaleźć później wśród leśnych ostępów - z poderżniętymi gardłami. Drugiej pary niestety nie udało się zlokalizować. Domniemanego zabójcę złapano i skazano. Niestety on sam do niczego się nie przyznał. Dwadzieścia lat później, Paul Copeland wciąż roztrząsa co mogło stać się z Camille - jego siostrą, która tamtej dramatycznej nocy przepadła bez wieści. Cała sytuacja staje dosłownie na głowie, kiedy okazuje się, że niedawno zastrzelony na Manhattanie mężczyzna, to chłopak, który przed laty zniknął bez śladu razem z jego siostrą. Dopiero teraz zaczyna się rodzić cała masa pytań - czy Camille żyje? Jeżeli tak, to co działo się z nią przez ostatnie dwadzieścia lat?
   Podobnie jak w recenzowanym przeze mnie jakiś czas temu Nie mów nikomu, także i tu mamy do czynienia z naprawdę dobrą, trzymającą w napięciu powieścią kryminalną. Czytelnik jest wodzony za nos - z resztek informacji sam próbuje poskładać do kupy fabułę bawiąc się w detektywa, starając się odpowiadać na kolejne pytania. A kiedy wydaje mu się, że jest blisko poznania prawdy - BACH! - wszystko zaczyna się zmieniać w obliczu kolejnych, niespodziewanych zwrotów akcji. 

   Omawiana książka należycie trzyma w napięciu. Coben jest jednym z tych autorów, przy którym chyba nie sposób się nudzić. Fabuła jest wielowątkowa i, jak już powiedziałem, nieprzewidywalna. Ze swojej strony dodać jeszcze muszę, że choć W głębi lasu ma wszystkie elementy świetnego thrillera kryminalnego, to jednak brakowało jej "tego czegoś" z czym do czynienia miałem w Nie mów nikomu. Zwłaszcza końcówka książki nie wywołała we mnie takiego poruszenia jak w innych dziełach tego autora (np. Bez pożegnania). Niemniej jednak jest to kolejna, niezwykle solidna porcja literackiego rzemiosła, która powinna znaleźć uznanie w oczach każdego fana dreszczowców.

Ocena: 7/10

W głębi lasu
Wyd. Albatros (2012)
Liczba stron:  430
W głębi lasu [Harlan Coben]  - KLIKAJ I CZYTAJ ONLINE


Ta książka bierze udział w wyzwaniu Czytam opasłe tomiska



5 komentarzy:

  1. Czytałam "W głębi lasu" - książkę oceniłam podobnie. :) Lubię od czasu sięgać po książki autora. Do tej pory przeczytałam trzy. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tak jak ja :) Aczkolwiek mam w planach przeczytać wszystkie jego prace ;)

      Usuń
    2. Może mi tez uda się przeczytać wszystkie książki autora, jak tylko wpadną w moje ręce. ;)
      W każdym razie czekam na Twoje recenzje powieści H.Cobena. ;)

      Usuń
  2. Bardzo lubię Cobena :) przeczytałam większość jego książek :) W głębi lasu oczywiście też i polecam :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...