wtorek, 29 kwietnia 2014

J. Barton Mitchell/Dean Kotz - Poe vol.1

   Poe w wydaniu Boom Studios to czteroodcinkowy komiks, w którym głównym bohaterem jest mistrz klasycznej grozy - Edgar Allan Poe.
   Zapewne wiele osób chciałoby zobaczyć Edgara w akcji, podczas rozwiązywania jakichś mrocznych i niebezpiecznych zagadek z przeszłości. Ten komiks jest właśnie spełnieniem takich próśb. Twórca takich klasyków jak Kruk czy Zagłada domu Usherów wciela się tutaj w postać detektywa, który wraz ze swym bratem, miejscowym konstablem, usiłuje rozwikłać zagadkę tajemniczych morderstw. Jak można się tego łatwo domyślić, zbrodnie mają nie do końca "ludzką" naturę i wymagają od naszych bohaterów "paranormalnego" spojrzenia na całą sprawę. 
   W dodatku historia posiada drugie dno, czy raczej drugą stronę fabuły. Są nią wspomnienia dręczące Edgara, który popada w coraz większą żałość i rozpacz na myśl o swej utraconej ukochanej. 





   Generalnie rzecz biorąc komiks jest arcyciekawy i świetnie oddaje klimat wiktoriańskich czasów. 

   Dzieje się tak nie tylko poprzez postać głównego bohatera, genialne oddanie klimatu horroru czy bardzo dobrą stronę rysunkową. Dostrzec można tutaj rozbudowany wątek detektywistyczny, który przywodzi na myśl zmysł dedukcji postaci detektywa stworzonego przez Poe'go - Auguste Dupin'a. 

  Poe to komiks wart uwagi nie tylko każdego fana rysunkowych historii, ale również fanów twórczości Edgara Allana Poe. Bez wątpienia jest on oryginalny i nietuzinkowy.

Ocena: 7/10

Poe vol. 1
Wyd. Boom Studios
Liczba stron: 28
Język: angielski

14 komentarzy:

  1. łoł! nie miałam pojęcia o istnieniu Poe w wersji hero ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Owszem! W dodatku powiem Ci, że Poe wykazuje się swoim heroizmem nie tylko w tym komiksie ;)

      Usuń
  2. Ostatnio widziałam film właśnie z Poe-detektywem o tytule Kruk. Taki komiks byłby dla mnie idealny. Ile kosztuje? Ciężko go zdobyć?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Kruka" oglądałem i to w kilka dni po premierze :) Bardzo mi się spodobał. A nie wiem czy wiesz, że jest książka oparta właśnie na tej samej historii? Tzn. podobnej. Książka zwie się "Pokażę wam strach" i opowiada losy Poe;go, który dowiaduje się, że jego maniakalny fan zabija ludzi zgodnie ze scenariuszem jego opowiadań tylko po to, aby Poe stał się legendą za życia. Książkę za niedługo będę recenzował, ale już dziś Ci ją polecam ;) A co do komiksu to daj jeżeli jesteś zainteresowana daj znać na maila - coś wymyślę ;]

      Usuń
    2. O patrz... no to mnie zachęciłeś do jej lektury! :)
      Mail: martha.kosmala@gmail.com
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Mam traumę po "Zagładzie domu Usherów":) Pisałam kiedyś na studiach pracę na temat poetyki w tym utworze i mimo iż nie jest to długi utwór, to tyyyyle się nad tym namęczyłam, że olaboga! :) Później na egzamin miałam przeczytać już więcej opowiadań i te już zrobiły na mnie bardzo dobre wrażenie, ale jakoś zawsze, kiedy słyszę nazwisko autora to od razu mnie zniechęca :)
    Swoją drogą sam autor jest niezwykle fascynujący. Pamiętam jak zagłębiałam się w opisy jego pokrętnych mysli i fobii, np. dotyczących śmierci, żółtego koloru czy własnej matki i jej zębów... ale tego pewnie w tym komiksie nie ma :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam fioła na punkcie Poe'go :) Uwielbiam zarówno jego opowiadania jak i wiersze :) No ale, co kto lubi. Nie każdemu jego twórczość przypadnie do gustu ;)

      Usuń
  4. Najpierw muszę poznać twórczość Poego a później wezmę się za komiks :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam serdecznie, zarówno opowiadania jak i wiersze :)

      Usuń
  5. Wow nie miałam pojęcia, że cś takiego istnieje o.0
    A swoją magisterkę pisałam z Poe'a ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja bym z chęcią napisał magisterkę na temat Poe'go. To mój Mistrz :)

      Usuń
    2. Hmm tylko jak go tu wtłoczyć w Twój kierunek? :)

      Usuń
    3. Już za późno :) Mówi się trudno :)

      Usuń
    4. Komiksy w Polsce nie są popularyzowane i trzeba samemu szukać i się interesować, co wartościowego wychodzi. Czasem jest tak, że się właśnie człowiek po fakcie dowiaduje :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...