niedziela, 6 kwietnia 2014

Liebster Blog Award

Bardzo mi miło poinformować, iż kwiatusia z blogu Żyć nadal z pasją nominowała mnie do uczestnictwa w Liebster Blog Award. Tak więc rozpoczynając zabawę odpowiadam na zadane przez nią pytania.
1. Którego bohatera literackiego zaprosiłbyś na zbliżające się święta Wielkanocne i dlaczego akurat jego?

Ze względu na moje bardzo różnorodne upodobania czytelnicze, ciężko by mi było wybrać jedną osobę, ale najprawdopodobniej byłby to albo Odd Thomas (jako mój ulubiony bohater książek Koontz'a), Sherlock Holmes (jako najlepszy i najbardziej wszechstronny detektyw) bądź też Joe Alex (dobrze by było spotkać się z postacią stworzoną przez Polaka:)).

2. "Wonderful world" czy jednak "Dziwny jest ten świat"?

Somewhere Far Beyond :)

3. Czy jest jakiś gatunek literacki, do którego masz awersję? Jeżeli tak, to czy sięgasz po lektury z tego gatunku, recenzujesz, czy omijasz je szerokim łukiem?

Romans paranormalny...omijam wszystko co z tym gatunkiem związane. 

4. Czy masz jakiś sekret, którego nie zdradziłeś nikomu?

Oczywiście! Chyba każdy z nas ma :)

5. Co przyczynia się do tego, ze wracasz do raz odwiedzanych blogów? Co musi mieć blog w sobie, że go śledzicie i komentujecie wpisy? 

Po primo - jakość recenzji. Lubię, gdy recenzent/recenzentka wykazuje się nie tylko znajomością danej książki, ale również całego gatunku. 
Secundo - pokrewne zainteresowania tematyczne. 
Tercio - niebanalna 'osobowość recenzencka' autorki/autora danego bloga :)

6. Jakie jest Twoje największe marzenie?

Dostanie pracy po studiach :D

7. Co byś zrobił, gdyby przez przypadek trafił w Twoje ręce kupon lotto, a na nim znajdowałaby się ta jedyna szczęśliwa, zwycięska szóstka? 

"Znalezione - nie kradzione" ;)

8. Jaki zapach kojarzy Ci się z dzieciństwem?

Zapach ciasta z wiśniami ;)

9. Co robisz, gdy idąc ulicą przygląda Ci się piękna kobieta, a Ty zauważasz w witrynie sklepowej, że masz "wąsik" z wypitego rano cappucciono? 

Na całe szczęście piję tylko "czarną" :)

10. Ile najdłużej byłbyś w stanie wytrzymać bez swojej pasji?

Ile by to nie  było, byłoby to i tak stanowczo za długo ;)

11. Dlaczego odwiedzasz mojego bloga?

Patrz punkt nr 5 ;)


Moje pytania do nominowanych:
1. Czy jest taka książka, która w wyraźny sposób zmieniła Twoje postrzeganie świata? 
2. Gdybyś miała/miał możliwość porozmawiać z dowolnym autorem/autorką z dowolnego okresu w historii, to kto by to był i dlaczego akurat on/ona?
3. Gdybyś miał/miała wybrać jedną książkę, którą możesz zabrać na bezludną wyspę to co by to było?
4. Która ekranizacja powieści najbardziej Ci się podoba? 
5. Gdybyś była/był powieściopisarką/powieściopisarzem, to jaki gatunek literatury stałby się Twoim wyznacznikiem?
6. Czy jest jakiś bohater literacki, z którym się utożsamiasz?
7. Twoje największe zainteresowania poza literaturą?
8. Jaki jest Twój wymarzony zawód?
9. Jaki jest Twój dotychczasowy największy sukces życiowy?
10. Twoja ulubiona pora roku?
11. Jakie są Twoje wymarzone wakacje?


Do Liebster Blog Award nominuję następujące blogi:
http://recenzjeami.blogspot.com
http://drpplj.blogspot.com
http://czworgiem-oczu.blogspot.com
http://papierowa-komnata.blogspot.com
http://lustro-rzeczywistosci.blogspot.com
http://literackie-skarby.blogspot.com
http://kamilczytaksiazki.blogspot.com
http://greczynkaaczyta.blogspot.com
http://recenzjeoptymisty.blogspot.com
http://purpurowyatrament.blogspot.com
http://przestrzenie-tekstu.blogspot.com



20 komentarzy:

  1. Dostanie pracy po studiach tak naprawdę zależy tylko od Ciebie :)
    PS. Dziękuję za nominację. Odpowiedzi wkrótce na blogu. Dziękuję też za odwiedziny, choć akurat nasze gusta literackie są zupełnie odmienne. Poza tym romans paranormalny to najlepszy gatunek!!! ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za nominację - z wielką przyjemnością odpowiem na Twoje pytania :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki za nominacje, odpowiedzi pojawią się na moim blogu ;D

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo mi miło, że zostałem nagrodzony twoją nagrodą LBA. Jednakże muszę Ci powiedzieć (ze smutkiem), że niestety nie biorę już udziału w tej grze. Dzięki za nagrodzenie ! ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Odpowiedzi
    1. Niema za co :) Serdecznie zapraszam do zabawy :)

      Usuń
  6. Dziękuję, że odpowiedziałeś na moje pytania! :)
    1. Trzy razy dla Sherlocka Holmesa - wiesz ja zapraszam tylko tych co znam i lubię. ;)
    2. Nie znam - muszę przesłuchać. ;)
    3. Też nie lubię gatunku romans paranormalny. :)
    5. Stosuję dokładnie takie samo kryterium. ;)
    6. Życzę, aby się spełniło! :)
    9. Farciarz ;)
    10. Bardzo dobra odpowiedź! :)
    11. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze raz dziękuję za zaproszenie do zabawy :)

      Usuń
  7. Dziękuję Ci za nominację, odpowiem kiedyś na pewno :D
    Również piję tylko czarną :D i z domu kojarzy mi się zapach pleśniaka czyli właśnie ciasta z wiśniami :) Paranormal lubię, także zapewne moje recenzje nie będą Ci szczególnie bliskie, ale to nie szkodzi :) od czasu do czasu warto wpadać do siebie :D pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i również pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Odpowiedziałam, zapraszam i jeszcze raz dziękuję za nominację :)

      Usuń
  8. Dzięki ogromne za nominację :)
    Moje odpowiedzi umieszczę w starym poście LBA, o tutaj:
    http://przestrzenie-tekstu.blogspot.com/2014/02/liebster-blog.html

    OdpowiedzUsuń
  9. Jeszcze raz bardzo dziękuję za nominację i, jeśli pozwolisz, tu u Ciebie odpowiem na pytania, gdyż całkiem niedawno zamieszczałam posta LBA :)
    PS. A co do Twoich odpowiedzi, to T. Odd jak najbardziej i u mnie chciałabym, widzieć jego osobę, choć, nie wiem czy czytałeś, strasznie polubiłam Nowego Frakensteina, ale, niestety zatrzymałam się na drugim tomie i nie mogę ruszyć dalej, bo ciągle coś innego na półce ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 1. Czy jest taka książka, która w wyraźny sposób zmieniła Twoje postrzeganie świata?
      Właściwie mogę powiedzieć, że prawie każda coś wnosi do mojego światopoglądu :)

      2. Gdybyś miała/miał możliwość porozmawiać z dowolnym autorem/autorką z dowolnego okresu w historii, to kto by to był i dlaczego akurat on/ona?
      Oscar Wilde - jego pisanie to arcydzieła mądrości, jak i świetnego humoru, Edgar Alan Poe - król gotyckiego starego horroru :)

      3. Gdybyś miał/miała wybrać jedną książkę, którą możesz zabrać na bezludną wyspę to co by to było?
      Za trudne pytanie ;p za dużo książek do wzięcia, ale chyba jednak zdecydowałabym się na Władcę Pierścieni.

      4. Która ekranizacja powieści najbardziej Ci się podoba?
      Mogę powiedzieć, która mi się nie podoba? ^^ Oczywiście pierwsza część Igrzysk, zrobili z tego strasznie nudny chłam, a podoba mi się Gra o Tron.

      5. Gdybyś była/był powieściopisarką/powieściopisarzem, to jaki gatunek literatury stałby się Twoim wyznacznikiem?
      Horror lub fantasy :) horror-fantasy, post-apo ;p

      6. Czy jest jakiś bohater literacki, z którym się utożsamiasz?
      Myślę, że z pewnością musi t być jakaś silna kobieta ;) wybrałabym sobie Aylę, z cyklu Dzieci Ziemi :)

      7. Twoje największe zainteresowania poza literaturą?
      Muzyka - koi, pobudza, nastraja

      8. Jaki jest Twój wymarzony zawód?
      Praca z ludźmi, a najlepiej gdyby można to było zawęzić do mądrych ludzi, ale nie będę się czepiać ;)

      9. Jaki jest Twój dotychczasowy największy sukces życiowy?
      Hmm, że jakoś idzie do przodu, a nastawienie pozytywne do świata pozostaje.

      10. Twoja ulubiona pora roku?
      Obecna, wiosna.

      11. Jakie są Twoje wymarzone wakacje?
      Nowa Zelandia, domek gdzieś na górce, z której widać ocean wieloryby tryskające fontannami i chlapiące ogonami, książka i skrzek papug w ogródku :)

      Usuń
    2. Dziękuję Ci bardzo za wzięcie udziału w zabawie :)
      Co do Twoich odpowiedzi - spotkanie z Poe'em to również moje marzenie :) Podobnie sprawa ma się z gatunkiem literackim (horror ponad wszystko^^), z zainteresowań również i u mnie muzyka wiedzie prym ;)

      Jeszcze raz dziękuję za poświęcony czas :)

      Usuń
  10. widzę, że naprawdę blisko nam z zainteresowaniami, dlatego lubię śledzić Twojego bloga :)))

    OdpowiedzUsuń
  11. Pozwolisz, że i ja odpowiem na Twoje pytania tutaj, prawda? Mieliśmy już 4 odsłony LBA na blogu, ostatnio i tak nikogo nie nominowaliśmy. ;)

    1. Czy jest taka książka, która w wyraźny sposób zmieniła Twoje postrzeganie świata?
    Nie, raczej nie. Myślę, że każda książka jakoś tam mnie zmienia i rozwija – wpływa na mój język, poszerza horyzonty, wskazuje nowe perspektywy – ale żadna nie była dla mnie kamieniem milowym.

    2. Gdybyś miała/miał możliwość porozmawiać z dowolnym autorem/autorką z dowolnego okresu w historii, to kto by to był i dlaczego akurat on/ona?
    Pierwsza osoba, które przyszła mi na myśl to Agnieszka Osiecka. Nie są to żadne zamierzchłe czasy i prawdopodobnie jest to totalne zmarnowanie życzenia do złotej rybki, biorąc pod uwagę ilość publicystyki i danych na jej temat. Tak czy inaczej moja ulubiona poetka była niezwykle ciekawą osobą i myślę, że to właśnie z nią najchętniej przeprowadziłabym rozmowę.

    3. Gdybyś miał/miała wybrać jedną książkę, którą możesz zabrać na bezludną wyspę to co by to było?
    Gruby, stary, oprawiony w skórę, pięknie ilustrowany zbiór baśni. Na ich podstawie można tworzyć zupełnie nowe historie.

    4. Która ekranizacja powieści najbardziej Ci się podoba?
    „Les Misérables. Nędznicy”.

    5. Gdybyś była/był powieściopisarką/powieściopisarzem, to jaki gatunek literatury stałby się Twoim wyznacznikiem?
    Zacznijmy od tego, że nigdy w życiu nie zostałabym powieściopisarką, bo zwyczajnie się do tego nie nadaję – mam wyobraźnię na bardzo niskim poziomie, w dodatku niemalże niepoprawialną (pokazał to semestr treningu twórczości), więc kreowanie postaci i zdarzeń sprawia mi nie lada trudność. Ale przy założeniu, że jakaś wróżka coś by tam we mnie poprawiła – tworzyłabym historical fiction lub futurystykę.

    6. Czy jest jakiś bohater literacki, z którym się utożsamiasz?
    Strasznie dużo czasu zajęło mi rozmyślanie nad tym pytaniem i chyba nie znalazłam nikogo. Często przed laty widziałam siebie w świecie jakichś powieści, ale zawsze jako siebie, nie wcielenie którejś z postaci.

    7. Twoje największe zainteresowania poza literaturą?
    Pasjonują mnie ludzie i przekładam to praktycznie na wszystkie dziedziny życia. Uwielbiam prowadzić rozmowy i rozkładać na czynniki pierwsze zachowania zarówno postaci rzeczywistych jak i tych wymyślonych. Ale dużych grup ludzi nie lubię - taki paradoks.

    8. Jaki jest Twój wymarzony zawód?
    Idąc na studia chciałam być seksuologiem klinicznym, jednak wraz z kolejnymi latami diagnozowana jestem jako postępujący i nieuleczalny introwertyk, co bardziej skłania mnie ku karierze redaktora/korektora. (a mówiąc o wymarzonych marzeniach, które nie są przyziemne – chciałabym być profilierem. niestety w Polsce jest to niemal niemożliwe.)

    9. Jaki jest Twój dotychczasowy największy sukces życiowy?
    Udało mi się tak poskładać swoje życie, że jestem z niego zadowolona. Mam czas na realizowanie swoich pasji i towarzyszy mi w tym ktoś, z kim chce spędzić resztę życia.

    10. Twoja ulubiona pora roku?
    Zima. Uwielbiam patrzeć jak za oknem pada śnieg i wszystko się nim tak uroczo pokrywa.

    11. Jakie są Twoje wymarzone wakacje?
    Uwielbiam odwiedzać nowe miejsca, ale nie dla mnie typowe "smażenie się" na plaży. Zdecydowanie wolę zwiedzanie i uczestnictwo w ciekawych wydarzeniach kulturalnych. Nowe smaki, nowi ludzie... Generalnie poznawanie i poszerzanie swoich horyzontów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki wielkie za wzięcie udziału w zabawie :) Świetne odpowiedzi! Z mojej strony, mam takie samo zdanie co Ty adekwatnie pytań 10. i 11. :) Identico :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...