piątek, 11 kwietnia 2014

Zaproszenie dla Cobena

   Wydawnictwo Albatros, które jest polskim wydawcą dzieł Harlana Cobena, zapowiedziało wczoraj, iż będzie się starać o to, aby ten współczesny mistrz thrillerów kryminalnych odwiedził w końcu nasz kraj. Pod tym samym statusem zachęcili czytelników do nadsyłania różnorakich zaproszeń dla Cobena - w formie wierszy, fotografii, prac plastycznych etc. Pod rzeczonym statusem pojawiła się również moja wypowiedź, którą ująłem w formie wiersza (heh, literacka ze mnie łamaga, toteż wiersz nie trzyma żadnej formy, no ale co mi tam). Tych kilka skleconych na szybkiego strof spodobało mi się jednak na tyle, że postanowiłem się nimi z wami podzielić. 
Liczę na komentarze (wszelakie hejty również) ;)




"Życie biegnie, czas nas goni
Harlan Coben Cię nie obroni!
Złodziej czasu,Ot-kim jest!
Książek jego półek pięć.
Dwie następne już są w drodze,
Mówię to wszystko ku waszej przestrodze!

Czytam go dniami, nocami też
Oczy zmęczone, lecz mózg chce jeść!
Pożerać, pożerać thrillerów strony
Kryminalnych spraw setki zgrabnie wymyślonych

Żona uwodzi -"do łóżka pora:)"
Udaję, że nie wiem o co chodzi;
Mówię jej - "Wolę Bolitara Myrona"
Patrzy się dziwnie, foszy okropnie
Lecz daje spokój
"Uff, myślałem, że już po mnie!"

I gdy ona chrapie
Ja wygodnie leżę
Czytając Cobena i...
Sam w to nie wierzę!
Toż ranek już nastał!
Słońce Ziemię wita
"Mam przewalone"!
Zaraz szef będzie o mnie pytał

I gdy do pracy śpieszę się szaleńczo,
Biegnąc zmęczonym przez alejek rzędy
Mówię sobie, iż to już koniec!
Dziś Cobena, choć wielbię, czytać nie będę!

I tak biegnąc, goniąc, do biura czym prędzej
Wmawiając sobie, że "Nigdy więcej!"
W tej samej chwili, po miasta drugiej stronie
Ktoś pod mój dom podjeżdża furgonem.

Żona otwiera, paczkę w ręce chwyta
By po chwili do mnie zadzwonić i spytać:
"Coż to za paczka Skarbie do cię przyszła?"
A na mej twarzy uśmiech się pojawia
"To kurier od Albatrosa!" Jak duch się pojawia!
I w oczach mych przestrach się ponownie rodzi
Bo wiem już, czego to dowodzi.

"Żegnaj śnie! Żegnajcie upojne z żoną wieczory!
Dziś Cobena książek stronice wertować jestem zmuszony!"
I choć wiem, że to nałóg, nic poradzić nie mogę.
Wrócę z pracy i czytac go będę
Bo Cobena uwielbiam i zawsze będę."

10 komentarzy:

  1. No po takim wierszu będę zawiedziony jak Coben do nas nie przyjedzie :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Masz ogromny talent ;) uśmiałam się setnie i popieram komentarz Kamila, Twój wiersz powinni drukować na koszulkach, kubkach i co tam jeszcze można dostać na spotkaniu autorskim :) Cobenie, przybywaj!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ogromnie za miłe słowa :) Może jednak będę miał szczęście i Albatros wylosuje mój wiersz jak ten, który przedstawi Coben'owi :)

      Usuń
  3. Haha :)
    No to teraz Coben na pewno do nas przyjedzie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ukazuje się Twoja dusza artysty ;) Doszukuję się tutaj głębokich podstaw dziewiątek ;p Tak czy inaczej domyślam się, że zrobiło Ci się bardzo miło gdy zobaczyłeś tam swoją wypowiedź, gratuluję i odwagi i wyróżnienia :) No i trzymam kciuki by Coben odwiedził Polskę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Heh, póki co wypowiedź dodałem tylko pod rzeczonym "konkursowym" statusem, ale przynajmniej wiem że Wyd. Albatros ją "zlajkowało" ;P Mam nadzieję, że przynajmniej o mnie wspomną ;]

      Usuń
  5. Poetycki talent w Tobie drzemie :) Super! Byle tak dalej :)
    I jeszcze raz Gratuluję ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...