poniedziałek, 12 maja 2014

Wymarzone czytadełko!


Witajcie!
Jak wiecie internetowe blogi książkowe zalewane są całą masą różnorakich zabaw pokroju LBA bądź "Jakim jestem czytelnikiem". Chcą wymyślić coś nowego, co skłoniłoby czytelniczą społeczność do ruszenia mózgownicą i użycia wyobraźni, postanowiłem stworzyć całkiem nową zabawę :)
Zabawa nazywa się "Wymarzone czytadełko" i jest prostą oraz przyjemną formą na poznanie Waszych czytelniczych marzeń.
Na czym polega? Otóż już śpieszę z wyjaśnieniami:
W "Wymarzonym czytadełku" musicie opisać Waszą wymarzoną książkę - podać jej charakterystyczne cechy, które sprawiłyby, że mogłabyś/mógłbyś ją nazwać "najlepszą książką w historii"/"książką, która zmieniła Twoje życie", etc. W tym celu trzeba by było odpowiedzieć na kilka prostych pytań:

1. Jaki tytuł nosiłaby Twoja wymarzona książka?
(nie musicie podawać konkretów - możecie napisać co musiałby w sobie zawierać, aby od razu przykuł Waszą uwagę)
2. Do jakiego gatunku literackiego można by ją zaliczyć?
(a może wymykałaby się wszelkim klasyfikacjom?)
3. Do stylu pisarskiego jakich autorów mogłabyś/mógłbyś przyrównać formę treści w tej książce?
4. Gdzie miałaby się toczyć akcja książki?
(świat realny a może wymyślony?)
5. Kto byłby jej głównym bohaterem?
(kobieta, mężczyzna, potwór z bagien?)
6. Na czym opierałby się wątek przewodni?
(miłość, śmierć, zemsta? etc.)
7. Książka posiadałaby szczęśliwe zakończenie czy też nie?
8. Napisana byłaby prostym językiem czy może treść kryłaby symbolizm i szczyptę filozofii?
9. Co prezentowałaby okładka?
10. A może już odnalazłaś/odnalazłeś "Wymarzone czytadełko? :)


Po odpowiedzi na pytania na swoim blogu możecie nominować kolejnych uczestników (choć nie jest to konieczne). 
Mimo, iż nie będzie wyznaczanego terminu końca zabawy (ot, taki łańcuszek), to jednak aby nadać jej odpowiedni "rozruch w internecie" ogłaszam, iż te osoby:

-które do dnia 31.12.2014 roku wezmą udział w zabawie i odpowiedzą na powyższe pytania na swoim blogu,
-dodadzą podlinkowany do mojej strony baner widoczny na początku posta,
-nominują do zabawy co najmniej dwie osoby,
-zgłoszą fakt odpowiedzi na pytania z zabawy "Wymarzone czytadełko" pod niniejszym postem,

wezmą udział w losowaniu nagród książkowych, które przydzielę za najciekawsze i najbardziej kreatywne pomysły (wedle miejsc - trzeciego, drugiego oraz pierwszego).
Mam nadzieję, że zasady są jasne oraz przejrzyste a sama zabawa spotka się z miłym przyjęciem przez blogerów-książkoholików :)

Teraz chciałbym nominować pierwszych uczestników, którzy, mam nadzieję, wyrażą chęć wzięcia udziału w "Wymarzonym czytadełku":


Z góry dziękuję wszystkim, którzy wezmą udział w zabawie!
Pozdrawiam serdecznie :)

34 komentarze:

  1. Już myślę nad odpowiedziami ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Postaram się wziąć udział.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję, ale jestem zmuszony odmówić ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję za nominację, fajna zabawa ;) Ja tak jak Kamil już automatycznie kombinuję, tylko tak się obawiam, że fance HP może być ciężko coś kreatywnego wymyślić :( Będę się starć :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję za pamięć i zaproszenie, zastanowię się nad wzięciem udziału.
    Będę też czujnie obserwować przebieg zabawy.

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję za nominację:) Na pewno coś wymyślę oraz z chęcią poczytam odpowiedzi innych nominowanych:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://papieros-w-filizance.blogspot.com/2014/06/wyniki-konkursu-kartka-z-powstania.html
      Proszę :)

      Usuń
  7. Dzięki za nominację :) Pomysł bardzo fajny. W ciągu kilku dni wstawię u siebie post i odpowiem na pytania. A i nie powiem... te nagrody książkowe brzmią kusząco :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak miło! Świetny pomysł, już myślę nad odpowiedziami. Dziękuję i pozdrawiam, Marcelina ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziękuję bardzo za nominację! :) Tak jak pisałam na pewno wezmę udział ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Oczywiście, że wezmę udział :)
    Zabiłeś moje oczy tą czerwienią, ale przeczytałam wszystko - zasady są jasne :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Dzięki za nominację. Chyba się skuszę na tę oryginalną zabawę :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Dziękuję za nominację :) Postaram się wziąć udział, ale niczego jeszcze nie obiecuję.

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo dziękuję za nominację do zabawy, na pewno wezmę udział :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://drpplj.blogspot.com/2014/05/wymarzone-czytadeko-sniacy-za-dnia.html

      Odpowiedziałam, oczywiście już w głowie mam trochę inne odpowiedzi, ale niech zostanie jak jest :)

      Usuń
    2. Super! Już lecę sprawdzić :D

      Usuń
  14. Co prawda "wybrana" nie zostałam, ale chyba też wezmę udział bo czuję, że będzie to świetna zabawa ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zabawa jest dla każdego ^^ Serdecznie zapraszam do udziału! :)

      Usuń
    2. Właśnie wzięłam się za pisanie. Zobaczymy co z tego wyniknie. Uwielbiam takie zabawy, gdzie można popuścić wodzę fantazji :)

      Usuń
    3. Super! Daj znać jak już będziesz miała gotowe odpowiedzi :)

      Usuń
    4. http://flirty-z-ksiazka.blogspot.com/2014/05/wymarzone-czytadeko.html

      W końcu odpowiedzi, zapraszam :)

      Usuń
  15. Napisałam... Zabrałeś mi połowę nominowanych, ale jakoś Ci wybaczę...

    OdpowiedzUsuń
  16. Czy ja coś przeoczyłam? Kiedy, jak? Nie wiedziałam, że mnie nominowałeś do zabawy, a tu proszę! :) Extra! Niedługo odpowiem i podeślę link :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale wpadka ;) Nie wiedziałam, nie wiedziałam. Wiedziałam. I nawet skomentowałam ;) Ale te wiosenne miesiące były u mnie tak pokręcone, że chyba wyleciało mi z głowy. Nadrobię. Na pewno nadrobię ;)

      Usuń
    2. Spoko, nie ma problemu ;) Czasu jest dużo :)

      Usuń
    3. http://przestrzenie-tekstu.blogspot.com/2014/07/wymarzone-czytadeko.html

      oto i odpowiedzi :)

      Usuń
  17. Hej :)
    Oto moje odpowiedzi :) Świetna zabawa!
    http://czytelniadominiki.blogspot.com/2014/08/wymarzone-czytadeko.html

    OdpowiedzUsuń
  18. Trzeba przyznać, że to bardzo ciekawy pomysł. Bo kto chociaż raz nie zabierał się za pisanie własnej powieści? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie :) A nóż zabawa zmotywuje kogoś, żeby w końcu poważnie podejść do pisania :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...