niedziela, 21 września 2014

Colin Woodard - Republika piratów (recenzja przedpremierowa)


Witajcie serdecznie! 
   Dziś postanowiłem uraczyć Was recenzją jednej z najlepszych książek, jakie wkrótce zawitają na sklepowych półkach. Republika piratów wydana przez SQN to zdecydowanie najświetniejsza książka poruszająca tematykę piractwa, z jaką miałem do czynienia. 
   Po raz pierwszy miałem okazję czytać książkę historyczną, która pochłonęła mnie równie mocno, co najlepsze powieści fantasy, przez co Republika piratów jest dla mnie kolejnym przykładem na to, że to życie pisze najlepsze scenariusze ;)

   Chcąc więc dać wyraz mojemu zadowoleniu w stosunku do tej książki postanowiłem sklecić recenzję w formie małego wierszyka. 
Oczywiście wiem, że literacka ze mnie łamaga, ale co mi tam - niech ma twórczość idzie w świat!
Ahoj! 




Przed wiekami czterema,
Wśród bezkresu mórz
Szalała wraz ze sztormem
Przeraźliwa chuć

Choć ludzkiej natury,
Człowieczeństwa wyzbyta
Strach i trwogę niosła
Gdziekolwiek kto ją spotykał

W opaskach na oczach,
Z bandanami na głowach,
Przez wszystkich piratami zwani
Rozbójnicy beztrosko hulali

Stukając o pokład drewnianymi nogami,
Przy wtórze papuzich gderów,
Szablami machali wściekle i zawzięcie,
By wzbudzić we wszystkich strach, i to naprędce!

Ale zaraz!
Chwilunia!
To wcale nie tak było!
To przez bajki i filmy Wam oczy zamydliło!

Renegaci z mórz dalekich wcale tacy nie byli!

Prawdę chcecie poznać?
Wyjście jedno macie -
Tęgie tomiszcze weźcie w swe ciekawskie ręce!
Jakie?
Toż to oczywiste! Republikę piratów do kroćset, kamracie!

Książka ta wielka, choć nie w gabarytach. 
Raptem B5 z haczykiem, więc dobrze się czyta.
Stron ponad trzysta faktami wypchanych
By wszystkiego wyuczyć lądowych szczurów całe chmary.

Ta książka jest wspaniała!
Takiej jeszcze nie było!
Prawdę Ci powie o wszystkim,
Co na Karaibach było

Gdzie upał i skwar spiekał pirackie ciała,
Rumem zaprawione obficie 
Przez jego nadmierne spożycie

Gdzie slupy i galeony ze sztormem się mierzyły
Wioząc łupów obfitość:
Złoto, srebro, jarzyny...

To żart oczywiście! 
Jarzyn tam nie było!
Były za to sukna, klejnoty, niewolnicy i wino.

Książka ta również powie Wam dlaczego
Piraci w sztok pijani chodzili
I klęli na całego

Na admirałów i kapitanów
Z flot królewskich Europy,
Na których to statkach ludzi dręczono
Gorzej niż najpospolitszą hołotę.

A chcecie posiąść wiedzę
Kto był pierwszym piratem?
Kogo Czarnobrody, Vane i Bellamy mieli za "pirackiego tatę"?

Co do tych trzech panów,
"Wielkiej Trójcy" pirackiej braci,
Kto był chudzielcem, kto tęgim chłopiną
I za czyją polegli przyczyną?

Tak więc sięgnijcie po tę książkę Wy - lądowe szczury,
By wszelakie zgłębić tajemnice pirackiej natury.

By posiąść wiedzę o czasach zamierzchłych,
Gdy ocean był bogiem
A sztorm jego największym prorokiem.

O czasach niebezpiecznych, co fascynujących.
O epickich bitwach i wyśnionych przygodach.
O skarbach ogromnych, odwadze i jej braku
O miłości do morza i szacunku do swych brachów.

Kończąc ten wywód, nie zostaje mi nic więcej
Niż ubrać płaszcz, przeciągnąć go smołą 
I wziąć stery w swe ręce.

Stery mego życia, do kroćset, toć wiadome!
I niczym pirat na morzu być życia renegatem,
Który podąża za marzeniami - 
Wolnością, spokojem i bogactwa smakiem!

Arrrrrrrrrrrrrrrr!


Ocena: 9+/10

Republika piratów
Wyd. SQN (2014)
Liczba stron: 368
Republika Piratów [Colin Woodard]  - KLIKAJ I CZYTAJ ONLINE

Premiera książki 24 września 2014 roku!

Za możliwość przeżycia wspaniałej przygody serdecznie dziękuję Wydawnictwu SQN



24 komentarze:

  1. No toś pojechał chłopie :D Wiersz super, bardzo przyjemnie mi się go czytało ;D Jestem równie zachwycony książką jak Ty :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Genialny pomysł na recenzję w stylu... pirackim :D Powieść ni mnie ziębi, ni mnie grzeje, ale pewnie kiedyś w końcu ją zrabuję, arrrgh!

    OdpowiedzUsuń
  3. łał! jakież to jest świetne! :D
    mega mega pozytywne emocje :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Co za talent się objawił po raz drugi :)
    Świetna reklama dla książki, powinni to wydrukować na skrzydełku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bez przesady ;P Ale dobrze, że wierszydło się podoba :)

      Usuń
  5. Wow, wierszyk rewelacja! Na książkę mam juz oko, gdy tylko pojawiła się ostatnio w zapowiedziach, wiem, że muszę ją zdobyć!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książka jest rewelacyjna! Polecam ją raz jeszcze :)

      Usuń
  6. Uroczy wiersz, szczególnie wzmianka o jarzynach mnie urzekła. Zdecydowanie mam ochotę na tę książkę! ;-)

    OdpowiedzUsuń
  7. No, no. Gratuluję pomysłu i wykonania (:

    OdpowiedzUsuń
  8. Takiej recenzji to jeszcze nie widziałam ^^ świetna :)
    a książkę właśnie skończyłam czytać i biorę się za pisanie recenzji :)

    naczytane.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! Mam nadzieję, że Tobie ta książka podobała się tak samo jak mi ;)

      Usuń
  9. O piratach czytam zawsze z przyjemnością...

    OdpowiedzUsuń
  10. O piratach zdecydowanie czytam za mało,
    dlatego po tę książkę sięgnę śmiało.
    Twoje rymowanie mnie oczarowało,
    lepiej by się tej recenzji napisać nie dało! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za słowa przemiłe dziękuję,
      Zapewniam, iż nie jedno Cię jeszcze oczaruje :)

      Usuń
    2. Wow! Gratuluję świetnego pomysłu i niesamowitego wykonania! :)
      Po książkę na pewno sięgnę :)

      Usuń
  11. poproszę o więcej takich poetyckich recenzji
    :0) Arrrr!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...