niedziela, 23 listopada 2014

Nabytek #1

Witajcie!

  Jak wiadomo książki nie zawsze kupuje się całymi stosami. Czasem wizyta w antykwariacie/księgarni kończy zakupem jednej czy dwóch, które jednak potrafią wywrzeć większe wrażenie niż całe góry innych.

 Myśląc właśnie o takich sytuacjach postanowiłem stworzyć dział Nabytki, gdzie będę prezentował pojedyncze książki, głównie unikalne/ciekawe/niespotykane powszechnie wydania, które udało mi się nabyć podczas antykwarycznych wojaży. Bezpośrednim motorem napędowym tegoż pomysłu był mój ostatni zakup książkowy, który możecie podziwiać na zamieszczonych w tymże poście zdjęciach.

The Complete Illustrated Works of Edgar Allan Poe wydawnictwa Chancellor Press to zdecydowanie jedna z najładniejszych antologii dzieł Mistrza jaką widziałem, i zdecydowanie jedna z najładniejszych i najobszerniejszych jakie posiadam. 
Wydana w 2003 roku cegła liczy sobie prawie tysiąc stron. Zawiera siedemdziesiąt opowiadań Poe'go zebranych w Tales of Mystery and Imagination, kompletną wersję The Narrative of Arthur Gordon Pym of Nuntucket oraz czterdzieści wierszy. 

   Niniejsza antologia, pod względem zawartości tekstowej, stanowi kumulację dzieł Poe'go wydanych w siedmiu książkach pomiędzy 1827 a 1845 rokiem. 
Jej najbardziej charakterystyczną cechą są oczywiście ilustracje. The Complete Illustrated Works of Edgar Allan Poe różni się od innych tego typu antologii mnogością autorów. Twórców ilustracji do dzieł Poe'go spotkamy tutaj aż ośmiu, wliczając w to tych najsłynniejszych - Harrego Clarke czy Arthura Rackhama.

   Jedynym mankamentem tej książki jest papier na którym została wydana - jest dość słabej jakości i posiada niską gramaturę, co przekłada się na bardzo szybką możliwość pozaginania stron.
Niemniej jednak całość prezentuje się naprawdę fenomenalnie. 

  Dodam jeszcze, że książkę kupiłem okazyjnie, całkiem przypadkiem, a ilość forsy nań wydana nawet nie zasmuciła mojego portfela, bowiem wyfrunęło z niego jedynie 25 zeta. 

 Głównych ilustracji, czyli tych zwieńczających opowiadania, nie wrzucam. Poniższe zdjęcia prezentują głównie "stopki" (zresztą tylko nieliczne), znajdujące się na końcu każdego opowiadania. Wyjątkiem jest zamieszczona na końcu ilustracja do wiersza To Helen

   Jeżeli więc w Wasze ręce wpadnie poniższa antologia, to nie zastanawiajcie się nad zakupem zbyt długo. Jest to naprawdę wspaniała książka, która z całą pewnością może być kolekcjonerską perełką każdego szanującego się fana klasycznej literatury grozy. 

W razie dokładnych pytań odnośnie niniejszej pozycji wiecie gdzie mnie szukać. 


                            







24 komentarze:

  1. Gratuluję nabycia takiego unikatowego wydania. Wierzę, że cieszy bardziej niż cały stos ogólnodostępnych książek:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest dokładnie tak jak mówisz - miód na moje oczy :)

      Usuń
  2. Gdzie takie cudo zdobyłeś? Szczęsciarz:P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W antykwariacie :> Na allegro też kiedyś widziałem, więc wystarczy poszukać a może akurat się trafi ;)

      Usuń
  3. Wiesz, mi się Poe kojarzy ostatnio z seryjnym mordercą i jego fanatykami (The following) ;) I jakoś nie umiem wrócić do normy.

    Jak to: książek nie kupuje się stosami? :D Żartuję. Kiedyś, za daaawnych czasów, gdy to jeszcze się nie pracowało, takie pojedyncze nabytki były wielką radością. Wypłata jaka jest, taka jest, ale stwarza wiele możliwości, z których nie mam siły nie korzystać ;)

    A tak serio - piękne wydanie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No, jakby człowiek nie miał tej fuchy (jaka jest, taka jest), to ciężko by było kupować większą ilość książek - trzeba by było ciułać po jednej okazjonalnie ;P

      A wydanie zaiste bardzo ładne :3

      Usuń
    2. Tez mi się Poe ostatnio kojarzy jedynie z The Following, dlatego zazdroszczę tak pięknego wydanie! Łowy bardzo udane! Podejrzewam, że nie kupiłaś całego stosu, bo to piękne wydanie tak Cię zaślepiło :D

      Usuń
    3. Powiedzmy, że jest w tym trochę prawdy ;) To naprawdę jest jedno z najładniejszych wydań jakie kiedykolwiek widziałem :))

      Usuń
  4. Nie no, perełka piękna, pozazdrościć!

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne wydanie, niesamowitej książki! Gratuluję wyboru! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam takie wydania - szkoda tego papieru, inaczej byłaby to wybitna perełka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj dokładnie :) Trochę wyższa gramatura i byłaby książka jak marzenie ;)

      Usuń
  7. Tylko pozazdrościć, uwielbiam opowiadania Poe, więc i takie tomiszcze przygarnęłabym do siebie.
    ¦ blog

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) Życzę powodzenia w zakupach - może niedługo znajdziesz to wydanie ;)

      Usuń
  8. Nieśmiertelny Poe.... Zazdroszczę :) Uwielbiam podczytywać wieczorami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To mój ulubiony autor :) Bardzo się cieszę, że też go lubisz ;))

      Usuń
  9. Piękny nabytek, zapewne cieszy oczy :))

    OdpowiedzUsuń
  10. Pierwsza moja myśl, kiedy spojrzałam na zdjęcia: Tak wydanego Poe miałabym ochotę otwierać na dowolnej stronie i czytać na głos. :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Poe'go uwielbiam. Niektóre jego opowiadania nie mają sobie równych !
    tommy z Samotni

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...