środa, 31 grudnia 2014

Podsumowanie roku 2014

W końcu nastała ta chwila. Sylwester A.D. 2014. Ostatni dzień niezwykle ważnego dla mnie roku. Roku zmian, nowych przeżyć, nowych znajomości. 
Jak każdy bloger książkowy chciałem zrobić długie, statystyczne podsumowanie, które miałoby być zwieńczeniem okresu ponad dziesięciu miesięcy pracy nad blogiem. W końcu to właśnie w mijającym roku powstał Śniący za dnia, który dał mi tyle życiowej satysfakcji. 

W tym podsumowaniu nie będzie jednak żadnych statystyk, żadnych liczb ani wyliczeń. Nie będzie wykresów, histogramów, tabelek. 
Będą słowa. 
Słowa, bo to one napędzają tego bloga, a nie rząd kolejnych cyfr.

Mijający rok był dla mnie przełomowy, albowiem po wielu dniach rozterek postanowiłem w końcu założyć bloga literackiego. Choć doświadczenie jako bloger miałem już ponad dwuletnie, to jednak właśnie z tym blogiem wiązałem największe nadzieje na osobisty rozwój i możliwość podzielenia się z innymi ludźmi przemyśleniami dotyczącymi literatury. 
Udało mi się to, można powiedzieć, koncertowo. Blog ma już dziesięć miesięcy i praktycznie rozwija się z dnia na dzień zdobywając coraz większą popularność. Oczywiście jest to przede wszystkim Wasza zasługa - Was odwiedzających, którzy poświęcają cenne chwile swojego życia by zajrzeć na Śniącego i zobaczyć co u niego. 

Nie byłoby jednak Śniącego za dnia gdyby nie grupa bezpośrednio odpowiedzialna za "nakręcanie mechanizmu blogowego" (hehe :)), czyli innych blogerów, którym chciałbym z całego serca podziękować za liczne komentarze, słowa wsparcia i zachęty oraz inspiracje. 

Naiu, to Ty byłaś pierwszą osobą w świecie internetu, z którą dane mi było rozmawiać na temat literatury. Byłaś dla mnie również bezpośrednią inspiracją do wkroczenia w świat książkowych blogów. To Ty byłaś pierwszą osobą, którą stała się moim blogowym towarzyszem. Za wszystkie te lata naszej znajomości serdecznie Ci dziękuję :)

Lustereczko, dziękuję Ci serdecznie za niezwykłą przyjaźń. Za słowa wsparcia i otuchy, za głębokie zrozumienie. Przede wszystkim jednak dziękuję za każdy dzień spędzony na Śniącym, za to, że byłaś tu niemal od początku i roztaczałaś wszędzie swój urok :*

Luka, dziękuję Ci za wszystko. Za stale rozwijającą się, bezinteresowną przyjaźń, za liczne odwiedziny i komentarze. Za dzielenie wspólnych zainteresowań. Za każdą naszą pasjonującą rozmowę i każdy uśmiech. Za zaufanie, którym mnie obdarzyłaś. Za miłe słowa, których nie jestem w stanie policzyć. Za całokształt naszych relacji :*

Kamilu, dzięki za niemal rok świetnej znajomości, wymiany poglądów, całej masy wzajemnych komentarzy. To Ty byłeś jednym z głównym motorów napędowych Śniącego :) I oby tak pozostało!

Beti, dziękuję Ci za każdy uśmiech, który zostawiłaś tutaj na blogu (sporo tego było;)) Za wspieranie moich licznych inicjatyw i podnoszenie na duchu :)

Owieczko, dziękuję Ci za to, że tak często gościsz na śniących trawniczkach, podskubujesz trochę literackiej trawki i zostawiasz kłaczki swej puszystej wełenki na pamiątkę :) 

Kwiatusio, dziękuję za każdy komentarz z osobna. Za liczne inspiracje i angażowanie się w moje projekty :)

Margoo, dziękuję za tak wiele ciepła, które było Twoim udziałem w mijającym roku. Za fantastycznego bloga i prawdziwą moc koleżeństwa :)

Ami, dziękuję Ci za to, że byłaś tu niemal od początku. Dziękuję za fantastyczne wyzwania i propagowanie grubych, książkowych tomiszczy :)

Zee L, dziękuję Ci za wspólną pasję do "starego" Koontz'a i ciężkiej muzyki. Za niezliczone odwiedziny i komentarze, które zawsze były miłe i niezwykle inspirujące :)

Dwojro, dziękuję za to, że byłaś jedną z pierwszych osób, które spotkałem na swojej książkowo-internetowej drodze życia. Dziękuję za popularyzację klasycznej literatury, o której tak wielu dzisiaj zapomina. 

Tsukuru, dzięki Ci wielkie za to, że tak często tu wpadasz, niemal od początku istnienia Śniącego :)

Dosiak, dzięki za niezliczone komentarze oraz za wspólną pasję do horrorów i gier :) Jesteś cennym unikatem w blogosferze ;)

Dziękuję też wszystkim tym, którzy mieli bezpośredni wpływ na bloga i na mnie, inspirując mnie każdego dnia do dawania z siebie wszystkiego. Dziękuję Wam za poszerzanie moich literackich horyzontów i za pracę jaką wkładacie w swoje wspaniałe blogi. Dziękuję Optymiście, Monice Ink, Adze CM, Awioli, Edycie, Tommy'emu, Oldze, Monice P., Gosi, Gosi K., Beacie P., Magdalenie Noir., Marcelinie, Books Traper. 

Dziękuję również wszystkim moim nowym znajomym, którzy dopiero niedawno odkryli Śniącego za dnia, ale już zdążyli się tu zadomowić. Dziękuję Crystal Kam, Aleksandrze, ampH, Marcie Kowalik, Skrzatowi, Fenko, Eli Żak, Agnieszce P., Księżycowej Pani, Magdzie Lidii Urban, Weronice Ignaciuk, Tomaszowi W.Vedze, Łukaszowi Masiorowi

Wszystkich Was tutaj nie wymienię, bo wiele duszyczek przybłąkało się na Śniącego, dlatego też jeżeli kogoś pominąłem to najmocniej przepraszam.

Chciałbym jeszcze podziękować tym, którzy obdarzyli mnie jako recenzenta ogromnym zaufaniem, min. Oskarowi Grzelakowi z wydawnictwa SQN, Ewelinie Olkiewicz z wydawnictwa Zysk i S-ka oraz przede wszystkim Agnieszce Minkiewicz z Wydawnictwa Literackiego.

Na koniec tej nostalgicznej litanii nie pozostaje mi nic innego jak tylko życzyć Wam wszystkiego co najlepsze w nadchodzącym roku. Mam nadzieję, że rok 2015 będzie dla Was jeszcze lepszy niż ten, który chyli się ku końcowi. Życzę Wam wszystkim i każdemu z osobna zdrowia, szczęścia, miłości i pomyślności oraz tego, czego życzę zawsze wszystkim książkoholikom...
Forsy
Masy forsy
Wielkiej góry forsy
Na książki rzecz jasna ;)

Do zobaczenia w Nowym Roku!


60 komentarzy:

  1. Nawet ja załapałam się na listę choć odkryłam Twojego bloga dopiero w grudniu - niemniej dziękuję :)) Przyznam, że szukam w blogach szczerości i dobrej dawki fantasy, a wszystko to u Ciebie znalazłam, więc na pewno będę często zaglądać w 2015r. :)) Pozdrawiam serdecznie i również życzę forsy na książki, rzecz jasna :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również pozdrawiam i życzę zaczytanego roku 2015 :)

      Usuń
  2. Piękne podsumowanie, najlepsze, jakie czytałam. dziękuję za wspomnienie o mnie, jest to niezwykle miłe.
    Chciałabym ponadto w Nowym Roku życzyć Ci wszystkiego co najlepsze, abyś dalej miał zapał i chęci do pisania recenzji oraz czytania, aby w życiu układało Ci się tak, jak sobie tego zapragniesz. Oby nadchodzący rok był lepszy, niż ten, który właśnie minął (prawie minął :D). :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak miło znaleźć się w tak zacnym gronie :) To ja dziękuję, za to optymistyczne miejsce, które tworzysz :)
    A do życzeń dorzucam jeszcze czas na czytanie tych wszystkich książek, które nakupimy za całą forsę :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! :D Fakt, czas jest najcenniejszy :)

      Usuń
  4. Cudowne podsumowanie :) I dziękuję za wspomnienie mojej skromnej osoby. Tobie także życzę wszystkiego najlepszego na ten nowy nadchodzący rok! Worek, albo dwa pieniędzy na książki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cieszę się, że moja skromna osoba wpłynęła pozytywnie na Ciebie i Twoją stronę :) Cieszę się również, że postanowiłeś zorganizować horrorowe wyzwanie, w nowym roku odrzucam prawie wszystkie, ale tego nie mogłam sobie odmówić :)
    Przyznam też, że jestem zdziwiona, że Śniący ma dopiero 10 miesięcy, mam wrażenie, że zaglądam na blog znacznie dłużej :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki ;) A co do czasu istnienia bloga - może tylko dziesięć miesięcy, ale za to dużo się u mnie dzieje :)

      Usuń
  6. To może i mnie będzie wolno załapać się w tak szacowne grono:) Tak z okazji końca roku:) Wszystkiego najlepszego w Roku 2015 życzę:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jestem tam! <3 Dziękuję. :D
    Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku i dalszej wspaniałości w prowadzeniu bloga. ^^
    ~Księżycowa Pani

    OdpowiedzUsuń
  8. Dodałeś mi skrzydeł! To ja dziękuję za te wszystkie miłe słowa, czuję, że w ogóle na nie nie zasłużyłam. Trzymam za Ciebie kciuki i przyznaję z podziwem, że Twoje blogowe dzieciątko rozwija się popisowo. Dopiero toto takie było maleńkie, dopiero stawiało pierwsze kroczki :) Zazdroszczę Ci zapału, inwencji, pasji zazdroszczę! Wszystkiego najpiękniejszego w nowym roku! Ściskam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci serdecznie i również ściskam :)

      Usuń
  9. O rany! Dziękuję ślicznie za wymienienie - ogromnie mi miło :) Gratuluję i trzymam za Ciebie bardzo mocno kciuki!
    Pięknego i zaczytanego Nowego Roku :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Kurczę, piękne słowa. Wzruszyłam się bardzo :) Życzę Ci zaczytanego nowego 2015 roku!

    OdpowiedzUsuń
  11. Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku:)
    tommy z Samotni

    OdpowiedzUsuń
  12. To bardzo miłe, że pamiętasz o tylu osobach :) Książkojady życzą inspiracji, wielu uczestników wyzwań, pomysłowych postów i duuuuużo motywacji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo serdecznie :) Również życzę wszystkiego co najlepsze ;)

      Usuń
  13. Wszystkiego co najcudowniejsze w 2015 roku! I by miłość do literatury, wszystkich to czytających, nigdy nie wygasła! :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Jak zwykle ostatnio - wzruszam się i dziękuję (też za wszystko!), a Śniącemu życzę porządnie literackiego Nowego Roku i wiele jeszcze takich roczków tu z nami :)))

    OdpowiedzUsuń
  15. Wszystkiego dobrego Dominiku:* Mam nadzieję, że kiedyś spotkamy się na żywo bądź chociaż za rok znów w tym miejscu złożymy sobie życzenia noworoczne! Życzę Ci, żeby w tym roku Twój blog przeżył oblężenie! Żebyś znalazł więcej czasu na pisanie. no i tej forsy oczywiście, która pozwoli Ci być pięknym, młodym i szastającym na nasze ukochane książki !!! :))))))

    OdpowiedzUsuń
  16. I oczywiście dziękuję Ci, że zawsze pamiętasz o tym, że ja gdzieś tam istnieję! To naprawdę miłe!!!! :)))))) < cieszy się >

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wyobrażam sobie, żeby mogło być inaczej ;)

      Usuń
  17. No wiesz? Przyprawiłeś mnie o szczere wzruszenie. Ja natomiast dziękuję Ci za pamięć. A czego mogę Ci życzyć; chyba tego, by nigdy nie zabrakło wokół Ciebie dobrych ludzi: nie tylko Bloggerów - ale w każdej dziedzinie życia. Niech ten rok będzie dobry i zaczytany :)

    I żeby klasyka nie zginęła! ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za życzenia serdecznie dziękuję :)
      A co do klasyki, to raczej nigdy nie zginie - póki są takie osoby jak Ty ;)

      Usuń
  18. Dominiku po pierwsze, płaczę ze wzruszenia... to najlepsze podsumowanie jakie czytałam ☺
    po drugie podkradłeś mi pomysł ☺
    po trzecie,życzę Ci tej góry forsy,ale przede wszystkim wiele pasji i spełnienia marzeń bez żadnych ograniczeń. A Twojemu blogowi życzę miliona odsłon ☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję serdecznie! Zresztą, sama wiesz najlepiej jak bardzo Cię lubię :*

      A co do miliona odsłon to życzenia pochlebne, ale horyzont wciąż daleko :)

      Usuń
  19. To pozostaje tylko życzyć kolejnego udanego roku. Powodzenia, książek i jeszcze wielu naprawdę dobrych blogowych znajomości:)
    Jaki blog/blogi wcześniej pisałeś?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :)
      Ponad dwa lata pisałem bloga muzycznego :)

      Usuń
    2. Ha, zastanawiałam się, czy już jakiegoś Twojego bloga kiedyś nie czytałam, ale jak tak, to z całą pewnością nie. W te rejony jeszcze nie dotarłam XD
      Przestałeś? Czemu?

      Usuń
  20. Jest mi niezmiernie miło, że znalazłem się w tak zacnym gronie! Dziękuję za to i za Śniącego za dnia, bo to kawał świetnego bloga jest. :)

    Kolejnych sukcesów i wszystkiego co najlepsze w Nowym Roku!
    Powodzenia! :D

    OdpowiedzUsuń
  21. Jak miło się tutaj znaleźć;)
    Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku!!!;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Dopiero tu trafiłam, ale będę zaglądać częściej :) Szczęśliwości w nowym roku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję serdecznie i zapraszam :) Również życzę wszystkiego najlepszego w Nowym Roku :)

      Usuń
  23. Również serdecznie CI Dominiku dziękuję, za to, że jesteś tak po prostu. Twój blog jest dla mnie czymś więcej niż tylko blogiem jest powrotem do moich ukochanych lektur, do których sama nie mam czasu wracać, ale też wiele książek, które czytałeś i się nimi tutaj dzieliłeś zainspirowały i moją ciekawość czytelniczą, co tylko poszerza horyzonty. I dziękuję CI za dobrą muzykę w świecie wszechobecnego popu i pustego często rapu. No i za heheszki, które wspaniale wpływają na mięśnie brzucha :)
    Duuuużo wszystkiego :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci za te niezmiernie miłe słowa :) Wszystkiego dobrego w Nowym Roku!

      Usuń
  24. Oj, Śniący Dominiku, dziękować mi nie masz za co, bo wełną tak naprawdę śmiecę, a Ty potem musisz te trawniki poskubane sprzątać i czesać. Ale co poradzę, skoro są tak niebanalne, zabawne i przyciągające? Zatem rozwijaj Tych trawników więcej, żebym z głodu nie padła.

    Szczęśliwego Nowego Roku raz jeszcze (:

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :)
      Smakowitych trawniczków będzie w tym roku całkiem dużo ;)

      Usuń
  25. O kurczę, i Fenko nawet się znalazła! Faktycznie trafiłam niedawno, ale się już ugościłam ;) blog nieźle Ci się rozwija i oby tak dalej! Powodzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  26. O jak miło:) dziękuję serdecznie:) Nie spodziewałam się, tym bardziej że swojego bloga prowadzę z przerwami, bo nie mogę poświęcić na niego tyle czasu ile bym chciała.. może w 2015 coś się uda zmienić:)

    A Tobie życzę, aby nowy rok przyniósł jeszcze więcej inspiracji, książek i recenzji:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i również życzę wszystkiego dobrego w nowym roku ;)

      Usuń
  27. Jejku jakie piękne podsumowanie! :) Aż mi się milej na serduchu zrobiło :))
    Cieszę się bardzo, że trafiłam na Twojego boga i też dziękuję za inspiracje oraz dużą dawkę humoru, która często poprawia mój nastrój :)) Dzięki wielkie!!! :)
    Jeszcze raz życzę wszystkiego naj, naj, naj...! :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również dziękuję - za wszystko co dobre, i życzę wszystkiego najlepszego w nowym roku :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...