sobota, 24 stycznia 2015

Wędrowcy w krainach wiecznego piękna - Kobiety

Z dniem dzisiejszym rozpoczynam nowy cykl, "przerywnikowy" można wręcz rzec.

Ci, którzy Śniącego obserwują od początku wiedzą, że Śniący jest fanem sztuki, zwłaszcza malarstwa. Postanowiłem więc, że w ramach miłych przerywników pomiędzy artykułami zatroszczę się o Wasze zwoje mózgowe odpowiedzialne za poczucie estetyki i piękna. Co jakiś czas (nie wiem jeszcze, czy cykl przybierze regularny wymiar czy też nie) będę Was szczuł sztuką z najwyższej półki, niekiedy inspirowaną literaturą. W dzisiejszym, premierowym odcinku zatytułowanym Kobiety, skupimy się na płci pięknej jako głównym elemencie obrazu.  
Bez zbędnych słów, omawiania i interpretowania. Patrzcie, oglądajcie, kontemplujcie.

Jak pomysł się spodoba to takie wstawki (tematyczne!) będą pojawiać się częściej.



Alfonso Simonetti - Ophelia

Arthur Hacker - Pelagia i Philammon, 1887 


Charles François Jalabert - Nimfy wsłuchujące się w pieśni Orfeusza 


Emma Whitney - Titania (c. 1881-1884)


Eugène Delacroix - Śmierć Ofelii 1838 


Guillaume Seignac - Diana łowczyni 


Henrietta Rae - Śmierć Procris


Jakub Schikaneder - Topielec

Karl Wilhelm Diefenbach - Per Aspera ad Astra (c. 1900)


Ludovic Alleaume - Upadły anioł


Power O’Malley - Strzeż się pięknej wiedźmy (1913)

Sir James Jebusa Shannon - Lady Marjorie Manners 


Thomas Benjamin Kennington - Pandora (1908 )



Adolf Hering - Śmierć i kobieta  (c. 1932)


Edouard Bisson - Nimfa (1901) 


Luis Ricardo Falero - Kobiecy motyl


John Collier - Lady Godiva  (1898) 


Charles-Émile-Auguste Durand - Wizja (1883)


Macie swojego faworyta wśród zaprezentowanych obrazów?

c.d.n.

29 komentarzy:

  1. O mnie sie bardzo podoba :) malarstwo jest niezwykle inspirujące! To jasne, że chcę więcej!

    OdpowiedzUsuń
  2. Fantastyczny przerywnik! Gratuluję pomysłu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Widzę że jesteś pasjonatką sztuki :) wspaniały pomysł na wpis, wreszcie coś innowacyjnego :D

    http://jzabawa11.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Diana Łowczyni jest cudowna!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne! Uwielbiam takie obrazy, jestem przeciwniczką sztuki nowoczesnej, czyli takiej z której nie da się nic wywnioskować,a czasem nie wiadomo nawet co przedstawia. Znalazłeś obrazy, których wcześniej nie widziałam. Brawo ☺
    A najbardziej działa na mnie topielec. ..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że się podoba :) Wkrótce będzie tego dużo więcej ;)

      Usuń
  6. Nie znam się kompletnie na sztuce, ale pierwszy obraz mi się podoba. Troszkę przypomina jakąś scenę z Przeminęło z wiatrem :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajny pomysł. Choć o moje zwoje mózgowe nie musisz się aż tak troszczyć ;) porzuciłam na razie 'czystą krew'. "Strzeż się pięknej wiedźmy" jest świetny, za to "Pandora" bardzo wymowna. Oglądałam wiele obrazów, a im więcej ich oglądam tym bardziej podziwiam artystów, którzy tworzą tak piękne dzieła.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie :) Ci ludzie byli artystami z prawdziwego zdarzenia.

      Usuń
  8. Piękne! I świetny pomysł ;) Ja się kompletnie nie znam na sztuce, ale podziwiać lubię :) Pelagia i Philammon cudo...

    OdpowiedzUsuń
  9. Lady Godiva i Kobiecy motyl - przepiękne :) Te kobiety nie epatują wulgarnością, one są tak skromne w swej nagości i intymności, że aż chce się na nie patrzeć i podziwiać :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam malarstwo, a to miły prezent dla moich oczu :) Proszę o więcej :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam te Twoje cykle... Pomysłów masz mnóstwo;) Teraz jeszcze to! Kiedyś sztuka bardziej do mnie przemawiała, teraz nie mam na nią czasu (przeoglądałam się). A jeśli już malarstwo, to nie tego typu. Jak miałabym zaproponować kobietę to "Kobietę pijącą absynt", albo "Kobietę z wroną" Picassa. Taka sztuka do mnie przemawia ;) Ale nie mam nic przeciwko, byś dbał o nas pod kątem sztuki :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Śniący kątem pluje sztukę.
    Nie mogłam się powstrzymać (;

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale mam nadzieję, że ta sztuka się podoba ;)

      Usuń
  13. Te niektóre obrazy mnie przerażają...
    Zapraszam do siebie,
    http://worldofbookss.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
  14. Piękne i straszne jednocześnie! Z malarstwem nie do końca mi po drodze, chyba nie umiem go interpretować, ale bardzo się cieszę, że dzięki Tobie trochę się dedukuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję :) Zresztą, to sama przyjemność dla oka :)

      Usuń
  15. Biorąc pod uwagę to, że ukończyłam malarstwo, to takie posty są jak miód na moje oczy;) a jeśli chodzi o przedstawienia kobiet.. to wyróżniłabym prerafaelitów i secesje. Niesamowity urok, delikatność i emocje:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, że malarstwo ukończyłaś i domyślałem się, że właśnie Tobie ten cykl może przypaść do gustu ^^ A druga odsłona już niedługo :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...